مسابقه همایش برنامه بهداشتی نگهداری استفاده

مسابقه: همایش برنامه بهداشتی نگهداری استفاده کیفیت نان استفاده ازجوش شیرین معاون بهداشت غذاودارو

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی غرب آسیا به سمت خشکسالی کامل پیش می‌رود/ مورد نیاز است در مفهوم کالاهای استراتژیک تجدیدنظر کنیم ، عراقچی

معاون وزیر خارجه تاکید کرد: آب ظرفیت بزرگی جهت تبدل به منازعه دارد. حتی حرف از جنگ‌های بر سر آب است ولی تاریخ نشان می‌دهد آب زیاد موضوعی جهت همکاری بوده است.&nb

غرب آسیا به سمت خشکسالی کامل پیش می‌رود/ مورد نیاز است در مفهوم کالاهای استراتژیک تجدیدنظر کنیم ، عراقچی

عراقچی: غرب آسیا به سمت خشکسالی کامل پیش می رود/ مورد نیاز است در مفهوم کالاهای استراتژیک تجدیدنظر کنیم

عبارات مهم : منابع

معاون وزیر خارجه تاکید کرد: آب ظرفیت بزرگی جهت تبدل به منازعه دارد. حتی حرف از جنگ های بر سر آب است ولی تاریخ نشان می دهد آب زیاد موضوعی جهت همکاری بوده هست.

به گزارش ایلنا، عباس عراقچی در نشست دیپلماسی آب با بیان اینکه نزولات آسمانی رو به کم کردن است و در برابر مصرف به همان میزان زیاد کردن داشته و علل مهم تبدیل شدن آب به یک بحران هست، گفت: کاری که ما کردیم روی آوردن به منابع آب زیرزمینی بوده هست. ما روی مدیریت مصرف آب وقت نگذاشتیم. الان که با کم کردن ذخایر و منابع زیرزمینی روبه رو هستیم، هنوز روی تامین آب فکر می کنیم. دیپلماسی آب هم جهت همین هست. می گویند وزارت خارجه باید آب بیاورد. در حالی که باید به دنبال مدیریت مصرف آب باشیم.

وی خاطره ای را از شهردار توکیو تعریف کرد و گفت: من در وقت سفارت در توکیو با شهردار دیدار داشتم. روی میز بطری های آبی بود که نوشته بود پر شده است از لوله های آب شهر توکیو. گفت در دهه هفتاد میزان پرت آب در لوله کشی شهری در توکیو ۲۰ درصد بود. ما این را از دهه هفتاد تاکنون رساندیم به زیر ۲ درصد. او می گفت هر ده درصدی که از پرت آب جلوگیری کنیم مثل این است که جهت شهر دو میلیون نفری آب تامین کردیم. ما در پی تامین منابع آب هستیم در حالی که همین ۳۰ درصد پرت آب یعنی آب مصرفی ۶ میلیون نفر هدر می رود. ما از مردم می خواهیم صرفه جویی کنند ولی این میزان حجیمی از آب در حال هدر رفتن است.

غرب آسیا به سمت خشکسالی کامل پیش می‌رود/ مورد نیاز است در مفهوم کالاهای استراتژیک تجدیدنظر کنیم ، عراقچی

معاون وزیر خارجه گفت: باید آمایش سرزمینی انجام شود. باید دید چقدر این بحران به دیپلماسی آب مرتبط است و چقدر به صرفه جویی باید شود و چقدر کارخانه ها باید جابه جا شوند. این مقدار هدر رفت آب شهری را باید در نظر داشته باشیم که ۹۰ درصد آب در کشاورزی هست. اینکه چقدر به خاطر کشت غرقابی و الگوهای کشت غلط هدر می رود، معلوم نیست.

عراقچی خاطرنشان کرد: ما باید بررسی کلان داشته باشیم که در مقابله با بحران آب چه کاری باید کرد و چه مقدار به خارج و چه مقدار به داخل مربوط هست. در سیستان و بلوچستان که کمبود آب دارد و بخشی به علت سیاست های غلط در تالاب ها و خشکی تالاب هامون است و تبعات سنگینی داشته هست. از بین رفتن اشتغال و بعد مهاجرات و بعد پرسشها امنیتی دنباله آن هست. استان سیستان با کمبود آب مواجه هست. راحت ترین راه این است که بگوییم آیا از افغانستان آب نمی آوریم. آیا وزارت خارجه آب نمی آورد. نخستین کار در این زمینه می تواند عوض کردن کاربری استان باشد. سردار صفوی گفت ما ۱۱ میلیارد آب از کشور خارج می کنیم ولی بدانیم ۹ میلیارد وارد می شود.

معاون وزیر خارجه تاکید کرد: آب ظرفیت بزرگی جهت تبدل به منازعه دارد. حتی حرف از جنگ‌های بر سر آب است ولی تاریخ نشان می‌دهد آب زیاد موضوعی جهت همکاری بوده است.&nb

وی خاطرنشان کرد: در مورد دیپلماسی آب آنچه تاکنون به عنوان دیپلماسی آب می شناسیم به آب های فرامرزی تبدیل شده است هست. آب ظرفیت بزرگی جهت تبدل به منازعه دارد. حتی حرف از جنگ های بر سر آب است ولی تاریخ نشان می دهد آب زیاد موضوعی جهت همکاری بوده است میزان توافق ها در حوزه آب گواهی بر این است که کشورها بعد از یک دوره مناقشه به این نتیجه رسیده اند که عنوان آب را حل کنند. مذاکره بر سر آب کار راحتی نیست. معاهده هیرمند محصول ده ها سال مذاکره است و بالاخره هم با تدابیر خاص ای به امضا رسید. معاهده اروند رود بین کشور عزیزمان ایران و عراق هم یکی از این معاهدات بود.

معاون وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد: مذاکره ما با افغانستان راجع به اجرای صحیح معاهده قبلی و تامین آب تالاب ها هست. در این خصوص وزارت خارجه فعال است و با همسایگان مذاکره می کند ولی فراموش نکنیم غرب آسیا به سمت خشکسالی کامل پیش می رود. تا سال ۲۰۲۵ همه کشورهای منطقه غرب آسیا از جمله کشور عزیزمان ایران خشکسال آشنا می شوند. در شرایط خشکسالی همه کشورها به دنبال استفاده کامل از منابع آبی خود هستند و همه تلاش می کنند این منابع از کشور خارج نشود. ما هم همین کار را خواهیم کرد. نه اینکه با جلوگیری از خروج از از کشور باعث تشنگی جای دیگری شویم ولی طبیعی است جلوی خروج از آب را بگیریم.

وی با بیان اینکه دیپلماسی آب ابعاد جدیدی گرفته هست، گفت: بحث تجارت آب مجازی هست. اینکه چه کالایی تولید کنیم که کمتر آب ببرد مهم هست. صلاح بر این است کالایی که آب بیشتری می برد را وارد کنیم. این تجدیدنظر در تجارت و صادرات و واردات را می خواهد. شاید مورد نیاز است در مفهوم کالاهای استراتژیک تجدیدنظر کنیم. در کنار این بحث استقلال غذایی هم مطرح هست. مطالعات زیادی صورت گرفته که هر کالایی چقدر آب می برد. دیپلماسی هوشمندانه ای در زمینه صادرات و واردات باید شکل بگیرد و به سمت ارتباطات تجاری متفاوتی برویم. هلند یکی از پرآب ترین کشورهای دنیاست. میزان صادرات آب کشور عزیزمان ایران به هلند قابل توجه هست. این صادرات در قالب کالاهایی است که آب زیادی جهت تولید آن مصرف شده است است.

غرب آسیا به سمت خشکسالی کامل پیش می‌رود/ مورد نیاز است در مفهوم کالاهای استراتژیک تجدیدنظر کنیم ، عراقچی

عراقچی افزود: در مورد کشت فراسرزمینی باید کالاهایی که آب زیادی می برد در سایر سرزمین ها کشت کنیم وزارت خارجه زمین هایی را توانسته در اختیار بگیرد ولی هیچ کدام به بهره برداری نرسیده هست. نهادهایی که این زمین ها را در اختیار گرفتند نتوانسته اند کار کنند و این به علت عدم توافق داخلی هست. در مورد دریاچه ارومیه یک ایده این است که از دریاچه وان ترکیه آب وارد کنیم. این ایده هم در دیپلماسی آب مطرح شده است است.

وی با اشاره به اینکه حوزه بعدی بحث صرفه جویی هست، گفت: ما با انتقال همکاری های بین المللی می توانیم کار کنیم. شهرداری ژاپن جهت مثال اعلام آمادگی کرده هست. مطالعاتی هم شروع شده است هست. انتقال تجربیات بین المللی مهم هست. باید تجربیات دیگران را به کار گرفت. ما در تالاب های هامور در سیستان مسئله داریم. در فصل سیلاب ۲ میلیارد متر مکعب وارد می شود ما اینها را در چاه نیمه ها نگه می داریم ولی اکثر آن تبخیر می شود.

معاون وزیر خارجه تاکید کرد: آب ظرفیت بزرگی جهت تبدل به منازعه دارد. حتی حرف از جنگ‌های بر سر آب است ولی تاریخ نشان می‌دهد آب زیاد موضوعی جهت همکاری بوده است.&nb

عراقچی تاکید کرد: در بعضی از این کشورها روی این دریاچه هایی که در معرض نور هستند صفحات خورشیدی قرار می دهند هم از تبخیر آب جلوگیری می کنند و هم انرژی خورشیدی تولید می کنند. این کار راحت ای نیست. ولی شدنی هست. کارهای دیگری مانند گوی های پلاستیکی هم هست. منابع مالی هم در سطح بین الملل وجود دارد که می شود از آنها استفاده کرد. جهت مقابله با گرمایش زمین ما از این بودجه ها استفاده نکردیم. همه اینها ایده هایی است که وجود دارد. دریاچه ارومیه به ۷ میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز دارد. سرمایه گذاری جهت مقابله با چاه های غیر قانونی مهم است چون حتی آنهایی که قانونی هستند غیر قانونی برداشت می کنند. سرمایه گذاری هم به تحریم ها وابسته هست. ما دیپلماسی کشور و سیاست خارجی کشور را باید به سمت حل مقوله آب ببریم.

واژه های کلیدی: منابع | عراقچی | دریاچه | صادرات | وزارت خارجه | وزیر خارجه کشور | اخبار سیاسی و اجتماعی


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار