مسابقه همایش برنامه بهداشتی نگهداری استفاده

مسابقه: همایش برنامه بهداشتی نگهداری استفاده کیفیت نان استفاده ازجوش شیرین معاون بهداشت غذاودارو

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری نمی‌توانیم به جوان‌ها بگوییم چه گوش بدهند و چه گوش ندهند ، شوراهای ممیزی موسیقی باید تعطیل شود

یکی از مهمترین مسائلی که همواره مورد مناقشه اهالی موسیقی در تمام ژانرها بوده به مسئله ممیزی خود موسیقی که انتزاعی‌ترین هنرهاست؛ مربوط می‌شود. نادر مشایخی نیز هم

نمی‌توانیم به جوان‌ها بگوییم چه گوش بدهند و چه گوش ندهند ، شوراهای ممیزی موسیقی باید تعطیل شود

شوراهای ممیزی موسیقی باید تعطیل شود/نمی توانیم به جوان ها بگوییم چه گوش بدهند و چه گوش ندهند

عبارات مهم : مخاطب

یکی از مهمترین مسائلی که همواره مورد مناقشه اهالی موسیقی در تمام ژانرها بوده به مسئله ممیزی خود موسیقی که انتزاعی ترین هنرهاست؛ مربوط می شود. نادر مشایخی نیز همچون اکثر اهالی موسیقی با ممیزی شعر کاری ندارد ولی ممیزی خود موسیقی را مسئله ای غیرقابل قبول می داند.

نادر مشایخی ضمن اشاره به مسئله ممیزی در موسیقی به ایلنا گفت: یکی از پرسشها موسیقی ما در کشور عزیزمان ایران که البته لاینحل نیست ولی پله پله جلو می رود مسئله مجوز موسیقی هست. مجوز دادن به موسیقی کار بی معنی محسوب می شود. من بدون اینکه بخواهم فردی با ماجرا برخورد کنم همانطور که همواره گفته ام تمام این شوراهای موسیقی که مجوز می دهند باید منحل بشوند. باید به این سمت برویم که بالاخره به این جوانهایمان امکان بدهیم تا در قبال کارشان و کشورشان احساس مسئولیت کنند. هنگامی که جلو جوانها را می گیریم معلوم است که تلاش می کنند از هر روزنه ای که گیر می آورند کار غیرمتعارفی انجام بدهند.

نمی‌توانیم به جوان‌ها بگوییم چه گوش بدهند و چه گوش ندهند ، شوراهای ممیزی موسیقی باید تعطیل شود

این موسیقیدان افزود: باید شوراهای ممیزی موسیقی کنار گذاشته شود تا ببینید این جوانها چه کار می کنند. شش ماه این شوراهای موسیقی را تعطیل کنید تا ببینید موسیقی کشور عزیزمان ایران چه می شود. من به این جوانها ایمان دارم. این جوان =ها را باید جدی بگیریم.

وی همچنین عنوان کرد: من کاری با شوراهای شعر ندارم ولی شوراهای موسیقی نمی توانند متعارف کار کنند. اصلا ممیزی موسیقی امکان پذیر نیست. جهت مثال من نمی توانم موسیقی رپ گوش بدهم و طبعا نیز نمی توانم راجع به این موسیقی نیز نظر بدهم. من موسیقی رپ بلد نیستم و این موسیقی در زندگی من نقش بازی نمی کند؛ ولی در زندگی یک پسر شانزده ساله نقش زیادی بازی می کند.

یکی از مهمترین مسائلی که همواره مورد مناقشه اهالی موسیقی در تمام ژانرها بوده به مسئله ممیزی خود موسیقی که انتزاعی‌ترین هنرهاست؛ مربوط می‌شود. نادر مشایخی نیز هم

مشایخی ادامه داد: من نمی توانم جهت یک جوان شانزده ساله تعیین کنم چه موسیقی گوش بدهد و چه موسیقی گوش نکند. هنگامی که ما موسیقی را ممیزی می کنیم درست مثل این است که بگوییم شما حق داری به چه چیزی فکر کنی و حق نداری به چه چیزی فکر کنی. این رویه اصلا امکان پذیر نیست و به نظرم باید این روند اصلاح شود و شوراهای ممیزی موسیقی تعطیل شوند چون هم موسیقی را نمی شود ممیزی کرد و هم تجربه نشان داده جامعه به حرف چنین شورایی گوش نمی دهد.

نادر مشایخی در بخش دیگری از گفتگویش با خبرنگار ایلنا؛ راجع به ارکستر تحت امرش گفت: “اینتر ارکستر تهران” ارکستر مستقلی محسوب می شود. البته کمک های بسیاری از سوی فرهنگستان هنر به این ارکستر می شود و خوشبختانه به ما جای تمرین و امکاناتی می دهند که می توانیم فعالیت مان را ادامه بدهیم و البته بنیاد رودکی نیز بسیار به ما کمک می کند و آنها نیز جای تمرین را جهت ما فراهم کرده اند.

این آهنگساز و رهبر ارکستر در ادامه افزود: از آنجا که این روزها ارکسترهای مختلفی دارند به وجود می آیند و همچنین کنسرت های زیادی برگزار می شود ارکسترهای بزرگی مانند ما به شدت با مسئله جای تمرین مواجه هستند. مسئله مالی هم که مانند هر لحظه جهت اداره ارکسترهای بزرگ وجود دارد.

نمی‌توانیم به جوان‌ها بگوییم چه گوش بدهند و چه گوش ندهند ، شوراهای ممیزی موسیقی باید تعطیل شود

وی همچنین عنوان کرد: خوشبختانه بنیاد رودکی در این زمینه به ما کمک می کند و حتی اگر ساز بزرگی هم نیاز داشته باشیم در اختیارمان می گذارد. به نظرم بنیاد رودکی و دفتر موسیقی در این زمینه درست کار می کنند. سالن های بزرگ و خوبی در این شهر جهت تمرین ارکسترها وجود دارد که می توان حداقل در اختیار ارکسترهایی که با مسئله مکان تمرین روبرو هستند؛ قرار بگیرند و مشکلشان را حل کنند.

مشایخی در مورد ارکستر شهرداری که بعدها تعطیل شد نیز گفت: زمانی که قرار بود ما ارکستر شهرداری را راه بیندازیم ارکسترهای سمفونیک و ملی منحل شده است بودند و هنوز علی رهبری به کشور عزیزمان ایران نیامده بود. در آن وقت هنگامی که ما داشتیم ارکستر شهرداری را راه می انداختیم ارشاد نیز کارهای بازگشایی ارکسترهای سمفونیک را تسریع کرد. در آن وقت ۶۰ درصد از نوازنده های ما کسانی بودند که در ارکستر سمفونیک ساز می زدند. هنگامی که ارکستر سمفونیک افتتاح شد ما این تدبیر را در پیش گرفتیم که نوازنده های جوان را به ارکستر بیاوریم.

یکی از مهمترین مسائلی که همواره مورد مناقشه اهالی موسیقی در تمام ژانرها بوده به مسئله ممیزی خود موسیقی که انتزاعی‌ترین هنرهاست؛ مربوط می‌شود. نادر مشایخی نیز هم

مشایخی گفت: بعد از ارکستر شهرداری هنگامی که ما خواستیم “اینتر ارکستر تهران” را راه بیندازیم سه مرحله در پیش داشتیم: اول اینکه نوازنده های جوانی را جذب کنیم که واکنش‌ها ارکستری را بفهمند؛ در ارکستر باید زیاد گوش داد تا اینکه نوازندگی کرد. مرحله دوم کار ما این است که رپرتوار استاندارد را کنار بگذاریم؛ در اروپا هم در کنسرت ها الزاما قطعات استاندارد نمی نوازند. یعنی فرم کنسرت را هم باید عوض کردن داد. سومین مرحله این است که ما باید با فرهنگ های شنیداری دیگر به نوعی تطبیقی کار کنیم. منظور من ادغام و یا فیوژن نیست بلکه اعتقاد دارم که باید فرهنگ های شنیداری متفاوت را همجوار کنیم تا فرم و شکل جدیدی به وجود بیاید. این تنها راهی است که می شود امکانات تازه را کشف کرد. یعنی یک نوع از عادت شنیداری با نوع دیگری، هم وقت پیش می روند و چیز جدیدی به وجود می آورند.

این موسیقیدان افزود: اجرای موسیقی کلاسیک با ارکستر سمفونیک یک نوع عادت شنیداری هست؛ در این عادت شنیداری، مخاطب و کسی که جریانات عاطفی را از طریق صوت ابراز می کند از هم دور هستند و نمی توانند به یکدیگر برسند. ارکستر اوج نشسته و اجرا می کند و مخاطب هم این پایین فقط دارد گوش می دهد. یعنی تنها فعالیتی که مخاطب انجام می دهد و البته کم هم نیست؛ شنیدن است.

نمی‌توانیم به جوان‌ها بگوییم چه گوش بدهند و چه گوش ندهند ، شوراهای ممیزی موسیقی باید تعطیل شود

وی همچنین عنوان کرد: ما در “اینتر ارکستر تهران” داریم تلاش می کنیم که این فاصله را برداریم تا ارکستر و مخاطب به یکدیگر نزدیک شوند و صمیمیتی خاص بین ارزش به وجود بیاید. این صمیمیت چیزی است که در عادت فرهنگ شنیداری ما و موسیقی مان وجود دارد. به همین علت است که تا این حد رزنانس سازهای ایرانی پایین هست؛ اگر سازها کم صدا هستند به علت این است که مخاطب نزدیک به موزیسین می نشیند؛ این نزدیکی جهت موسیقی ایرانی الزامی هست. جهت همین است که من مدام می گویم در اجراها از میکروفن استفاده نکنید. میکروفن تمام ظرافت های موسیقی زنده را از آن گرفته هست؛ در چنین شرایطی سه تار دیگر صدای سه تار نمی دهد؛ ما در این شرایط از سه تار صدای هوی سه تار می شنویم.

واژه های کلیدی: مخاطب | مشایخی | ارکستر | موسیقی | اخبار فرهنگی و هنری


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار